Reklamationer
Kontakt os
I tilfælde af reklamation kontakt os venligst på support(@)kikkert-teleskophuset.dk eller via kontakt os.
Bemærk venligst at for at en reklamation kan håndteres korrekt er det meget vigtigt at udfylde og vedlægge en reklamationsformular (Kan downloades her) når du returnere produktet. Reklamationsformularen sendes også sammen med din returlabel.
Reklamation
Kikkert-teleskophuset yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Kikkert-teleskophuset indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale eventuel kreditering. I forbindelse med reklamations sager afholder Kikkert-teleskophuset returneringsomkostninger i rimeligt omfang.
Hvornår starter reklamationsretten?
Reklamationsretten starter fra den dag du har modtaget varen.
Hvor lang er reklamationsretten?
Du har som udgangspunkt altid 2 års reklamationsret på produkter købt i Danmark. På visse produkter kan der være en udvidet garanti, som producenter tilbyder, som et supplement til reklamationsretten.
Hvad er forskellen på reklamationsret og garanti?
Som kunde har du altid 2 års reklamationsret på alle produkter købt i Danmark. Reklamationsretten giver dig retten til at klage over fejl og mangler ved en vare. Reklamationsretten betyder, at den forhandler du har købt varen hos, skal hjælpe dig med at udbedre fejl/mangler på dit produkt.
Garanti er derimod et frivilligt supplement, som en producent kan vælge at tilbyde. Det er derfor ikke alle produkter, som tilbydes med en garanti udover de 2 års reklamationsret. Eftersom garantien er frivillig, er det også producenten som bestemmer hvor omfattende garantien skal være.
Reparationens varighed
Alle reparationer håndteres så hurtigt som muligt og vi bestræber os på at have dem klaret indenfor 2-3 uger. I de tilfælde hvor der er tale om helt specielle vare, som kan kræve særlige reservedel, kan længere reparationstider desværre forekomme (i dette tilfælde vil du blive kontakte af vores reklamationsafdeling). Hvis et produkt er blevet repareret 2 gange i løbet af garantiperioden på grund af den samme defekt, og reklamationsafdelingen finder den samme fejl tredje gang, vil produktet som udgangspunkt blive ombyttet eller krediteret.
Omkostninger
Hvis produktets defekt er omfattet af reklamationsretten eller garantien, vil du som kunde ikke blive afholdt nogen udgifter. Hvis manglen i produktet ikke er dækket af garantien eller er producentens ansvar, kan du risikere at blive afkrævet betaling for omkostningerne i forbindelse med reparation af produktet. Hvis dette er tilfældet, vil du blive kontaktet inden en eventuel reparation bliver påbegyndt. Der kan i visse tilfælde blive opkrævet et gebyr i forbindelse med fejlfinding af et produkt.