Handelsbetingelser
Betaling
Kikkert-teleskophuset modtager betaling med Dankort, VISA-Dankort, VISA, American Express, MasterCard og EuroCard. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Bemærk venligst at der opkræves et gebyr på 2.95% til PBS på alle udenlanske kreditkort (MasterCard og American Express).
Det er også muligt at betale med MobilePay via 994641
Det er også muligt at betale med ViaBill. Læs mere om hvordan ViaBill forgår her...
Der kan selvfølgelig også betales via bank overførsel. Det komplette beløb bedes overført til følgende konto (skriv venligst ordrenummer som reference): Danske Bank - reg. nr. 3201 - konto nr. 3243 803381
Kikkert-teleskophuset krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.
Alle priser på Kikkert-teleskophuset er inklusive 25% moms og eksklusive fragt. Der tages forbehold for udsolgte varer, trykfejl, moms- og afgiftsændringer samt leveringssvigt. Tilbud gælder så længe lager haves. Der tages desuden forbehold for tastefejl i tekster samt ændringer i specifikationer fra producenter uden forudgående varsel.
Levering
Kikkert-teleskophuset sørger for levering med GLS eller PostNord (med mindre andet angives) til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at GLS eller PostNord overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS eller PostNord, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Varer som bestilles inden kl. 13.00 afsendes normalt indenfor en til to arbejdsdage, såfremt varen er på lager. Er varen ikke på lager, oplyses leveringstiden ved henvendelse til kundeservice.
Ved køb over kr. 499,- levere Kikkert-teleskophuset gratis via GLS pakkeshop. Bemærk venligst at dette kun gælder pakker under 20 kilo, da GLS pakkeshop ikke acceptere pakker der vejer mere end dette. Pakker ligger som udgangspunkt 7 dage i en pakkeshop inden den returneres. Afhentes pakken ikke indenfor de 7 dage påregnes et gebyr på kr. 69,- når pakken kommer retur til os. Ønskes pakken gensendt påkræves et nyt fragtgebyr på kr. 49,-.
Kikkert-teleskophuset kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS eller PostNord. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Kikkert-teleskophuset naturligvis en ny leverance uden beregning.
Leverancer af store teleskoper på over 50 kilo forgår altid på palle med Danske Fragtmænd eller UPS. Ved leverancer til ikke-brofaste øer kan der forkomme et ekstra gebyr på kr. 725,- (kontakt venligst kundeservice inden bestilling).
Kikkert-teleskophuset leverer til Danmark, Grønland, Færøerne og Island.
Personlige oplysninger
Ingen personlige oplysninger der registreres på Kikkert-teleskophuset, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Kikkert-teleskophuset.
I forbindelse med eventuel elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem webshopsystemet. Det er godkendt udbyder med godkendelse fra E-mærket.
Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg. Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger".
Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form og gemmes i 5 år. Selve "kontrakten" (købsaftalen) lagres ikke hos Kikkert-teleskophuset på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status.
Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra eventuelt køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en eventuel politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!
Man kan valgfrit få sin e-mail adresse optaget på en mailingliste hos Kikkert-teleskophuset, således at man løbende modtager nyheder og anden information fra Kikkert-teleskophuset. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes, som man ønsker.
Jvf. persondataloven oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger og på baggrund af eventuelle indsigelser foretager vi sletning i det omfang det ønskes.
Reklamation og varereturnering
Kikkert-teleskophuset yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Kikkert-teleskophuset indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale eventuel kreditering. I forbindelse med reklamations sager afholder Kikkert-teleskophuset returneringsomkostninger i rimeligt omfang.
Ved mangler eller eventuelle udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
Kikkert-teleskophuset.dk
c/o Astro A/S
Vandmanden 36A
9200 Aalborg SV, Danmark
Telefon +45 8191 8888
Varereturnering foregår udelukkende til denne adresse - bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav, med DAO eller til en pakkeshop. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Ved returnering er det vigtigt at vedlægge fyldestgørende informationer (eksempelvis kopi af faktura, reklamationsformular eller eventuel forudgående korrespondance mv.) da dette fremme ekspeditionen. Returneringer modtages KUN hvis varen er forsvarligt indpakket. Afsender dækker selv omkostningerne til returforsendelse.
Reklamation over beskadiget pakke
Hvad gør du, når du har modtaget en synligt beskadiget pakke fra PostNord?
Har du modtaget en synligt beskadiget pakke fra Post Danmark, skal du starte en reklamation ved PostNord indenfor 24 timer efter modtagelse. En reklamation foretages ved at tage pakken, inkl. den originale emballage, med til dit nærmeste posthus og aflevere den der. Det er vigtigt, at pakken afleveres med det samme pakkenummer (track- & tracenummer), som den blev sendt til dig på. Posthuset sender så pakken videre til PostNords reklamationsafdeling. Er du ved at modtage, men har endnu ikke kvitteret for en synligt beskadiget pakke, kan du nægte modtagelse af pakken. I dette tilfælde vil PostNord afklare et eventuelt erstatningsspørgsmål med afsenderen af pakken.
Hvad gør du, når du har modtaget en ikke-synligt beskadiget pakke fra PostNord?
Når du opdager, at pakken har taget skade pga. transport, men det ikke kunne ses på emballagen ved modtagelsen, skal du straks starte en reklamation ved PostNord. Dette kan gøres ved at kontakte PostNords kundeservice på telefonnummer +45 80 20 70 30. Post Danmark gør i denne sammenhæng opmærksom på, at der skal reklameres indenfor 7 dage fra modtagelsen.
Hvad gør du, når du har modtaget en synligt beskadiget pakke fra GLS?
Hvis du endnu ikke har modtaget/kvitteret for pakken, så kan du afvise at tage imod pakken og GLS vil da tage forsendelsen med retur.
Hvad gør du, når du har modtaget en ikke-synligt beskadiget pakke fra GLS?
Venligst kontakt vores supportafdeling så hurtigt som muligt via email med billeder af skaden.
Fortrydelsesret
Der er 14 dages returret på privatkøb*, regnet fra den dag de modtages. Herefter har du yderligere 14 dage til at returnere varen. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentlig samme stand og mængde som du modtog den. Husk at returforsendelsen skal du som køber selv betale. Hvis du bruger din fortrydelsesret, refunderer kikkert-teleskophuset alle indbetalinger, herunder leveringsomkostninger, senest 7 dage fra den dato, hvor vi modtaget din returpakke. Bemærk venligst at vi som udgangspunkt kun tilbageføre til det kreditkort eller den konto som blev benyttet ved købet.
Hvis man ønsker at gøre brug af sin fortrydelsret skal man blot kontakte os på email. Herefter modtager man en standard fortrydelsesformular (kan også downloades direkte her) som bedes udfyldt og medsendt pakken.
HUSK at hvis varen har været taget i brug (dvs. testning ud over hvad man ville gøre i en fysisk butik) forbeholder Kikkert-teleskophuset sig retten til at tage et gebyr som svare til værdiforringelsen af produktet.
* BEMÆRK venligst at dette ikke gælder produkter markeret "bestillingsvare" samt salg til virksomheder og erhversdrivende. Kontakt os eventuelt inden køb for nærmere oplysninger.
Du kan læse mere om regler om din fortrydelsesret på den offentlige forbrugerportal (www.forbrug.dk)
Klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos kikkert-teleskophuset.dk kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk
EU-kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særligt relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse (info @ kikkert-teleskophuset.dk).